گزارش سمینار آموزشی بررسي راهكارهاي توسعه اجراي آيين نامه بكارگيري مسئولين ايمني در کارگاه

گزارش سمینار آموزشی بررسي راهكارهاي توسعه اجراي آيين نامه بكارگيري مسئولين ايمني در کارگاه  

 

سمینار مسئولین ایمنیسمینار آموزشی بررسی راهکارهای توسعه اجرای آیین نامه بکارگیری مسئولین ایمنی در کارگاه ها روز هفتم مهرماه مقارن با روز ملی آتشنشانی  و ایمنی با حضور 150 نماینده از سراسر كشور به ميزباني شرکت پارس خودرو برگزار شد.

در این سمینار معاون روابط كار وزير تعاون،كار و رفاه اجتماعي، مدير اداره كل بازرسی كار و مدیران و نمايندگان شرکت پارس خودرو، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران، کانون انجمن‌های شرکت صنفی و مسئولین ایمنی و بهداشت کار استان تهران حضور داشتند.

 

در ابتداي اين سمينار مهندس زاهدي معاون توسعه منابع انساني و پشتیبانی شركت پارس خودرو ضمن خوش آمد گويي به ميهمانان بر جایگاه ویژه ايمني بهداشت در حوزه منابع انساني، مسير ارتقاع HSE و لزوم به كارگيري روش هاي جديد در آگاهی بخشی در این حوزه تاکید کرد.

در ادامه مهندس شاه‌كرمي معاون روابط كار وزارت تعاون، كار 

و رفاه اجتماعي طي سخناني ضمن تقدير از عملكرد پارس خودرو در حوزه ايمني و بهداشت به اهمیت  نگاه انسان محور فعالان اقتصادي برای ارائه توليدات با كيفيت اشاره کرد که این مهم بدون توسعه ايمني و بهداشت ممكن نيست.

وی تصريح كرد: در استفاده از تجهيزات ايمني و بهداشت بايد توجه داشت كه اين تجهيزات بايد با نظارت وارد فضاي كار شوند زيرا كيفيت و تاريخ مصرف آنها بسيار مهم است.

دیگر سخنران  اين سمينار دكتر مظفري مدير كل بازرسي كار وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي بود که در سخنان خود  آمار سازمان جهاني كار حاکی از از فوت بيش از ٢ ميليون ٤٠٠ هزار نفر در سال بر اثر بيماري هاي ناشي از شغل در سراسر جهان را ارائه داد. وي در ادامه افزود: قوانين و آيين نامه هاي بسيار خوبي در سالهاي گذشته به كارگيري شده است كه در ارتقاع ايمني و بهداشت محيط كار بسيار موثر بوده اند.

خانم رضايي مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان تهران نيز ضمن تشكر از عملكرد شركت پارس خودرو در حوزه ايمني و بهداشت گفت: صحبت از ايمني يعني صحبت از جان، حفظ منابع انساني. در نتيجه ايمني و بهداشت امري جدي است.

رضايي ادامه داد: حساسيت هاي ايمني ما هنوز به خصوص در حوزه ساختمان كم است و اغلب اتفاقات در اين حوزه به بخش ساختمان بازمي گردد.

پنل تخصصی آیین نامه به کارگیری مسئولی ایمنی با سخنرانی های مهندس حیدری و مهندس احسنی با موضوع تشریح فرآیند ثبت نام در سامانه ایساپ نیز در این سمینار ارائه شد.

در جریان این سمنار از استانهای برتر در زمینه اجرای آیین نامه مسئولین ایمنی در کارگاه‌ها با تقدیم هدایا و لوح تقدیر به شرح زیر قدر دانی شد:

  1. خراسان رضوی(رئیس بازرسی کار: محمد نورافشان-بازرس مسئول : مرتضی حاجی رمضان)
  2. خراسان شمالی(رئیس بازرسی کار: علی قلی پور-بازرس مسئول : داود رنجبر)
  3. تهران(رئیس بازرسی کار: هادی جباری-بازرس مسئول : مصطفی حنیف)
  4. همدان(رئیس بازرسی کار: مهدی کاظمی-بازرس مسئول : فرهاد فیض منش)
  5. فارس(رئیس بازرسی کار: حمید رضا شیرزاده-بازرس مسئول : محمد جواد ستوده)
  6. سمنان (رئیس بازرسی کار: بهرام جمشیدی-بازرس مسئول : پگاه کاظمی)
  7. اصفهان (رئیس بازرسی کار: حبیب اله مقصودی-بازرس مسئول : سید علی حجازی)
  8. مازندران( سمانه نوری و سیده معصومه نصیری)
  9. اداره کل بازرسی کار(رئیس بازرسی کار: محمود حیدری-بازرس مسئول : رضا میرزایی)
    همچنین در این مراسم به جهت راه اندازی سامانه ایساپ از مسئولین کانون انجمن های صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار استان تهران: مهندس گنجی کیا (رئیس هیئت مدیره) و مهندس احسنی، تقدیر و تشکر به عمل آمد.
کلیه حقوق سایت برای کانون انجمن های صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار استان تهران محفوظ می‌باشد. طراحی سایت و پشتیبانی: گروه یسنانت